Oslovil nás Národní pedagogický institut, zda bychom jim nepomohli s propagací nové kampaně. Chtějí se zaměřit na podporu inovací, které vznikají v reakci na proměny společnosti a její nové požadavky na vzdělávání. Žáci a studenti často nové metody a přístupy ke vzdělávání zažívají na vlastní kůži, ale rodiče se dívají na školy stále optikou časů, kdy do nich chodili sami. Souhlasíme s NPI a sami hledáme cesty, jak podpořit porozumění místo memorování, jak přinést do vzdělávání zážitky, jak pracovat s digitálními technologiemi nebo chybou jako příležitostí k růstu.
V tomto a příštím školním roce budeme vytvářet nové vzdělávací plány. Na motivačních obrázcích na reklamní „kostce“ se rodič ptá: „Jak bylo dnes ve škole?“ Odpovědi nejsou vyhýbavé, naopak popisují, jakým směrem se má ubírat další vzdělávání. Konkrétní pojmenované aktivity v naší škole sice zatím neděláme, ale děláme již napříč všemi ročníky aktivity jiné, v minulosti nepředstavitelné, ale dnes, i z pohledu NPI, originální a inovativní.







