Projekty
Celoškolní
Dětský den na 1. stupni – v měsíci červnu si připraví žáci 9. ročníku pro prvostupňáčky sérii her a aktivit, kterými jim zpříjemní první červnový den. Projekt se plánuje rozšířit na komplexní pomoc a spoluúčast deváťáků při práci s nejmladšími návštěvníky naší školy.
Dětský den na 2. stupni – svůj svátek mohou děti oslavit sportem. Ve vybraném sportu, zpravidla floorbal nebo volejbal, proběhne na hale Na Střelnici turnaj. Turnaj probíhá v kategoriích dívky a chlapci. Zvláštní cenu – dort – vyhrává třída, která svým povzbuzováním a fanděním je natolik skvělá, že zvítězí v soutěži fanoušků.
Adventní čas – v období Adventu je mnoho příležitostí pro rukodělné dílny, kde se děti mohou mnohému naučit, mnohé ochutnat a v mnohém se naladit na čas vánočních koled a zimních svátků.
Myšárna RACE – …
Z grantů města a kraje
Čítárna – V rámci tohoto projektu získala naše škola místo k setkávání, které je hojně využívané obzvláště o přestávkách. V čítárně je možné zapůjčit si knihy, besedovat s kamarády a potkávat se napříč třídami a ročníky, což má pozitivní efekt v prevenci kriminality sociálně patologických jevů.
Adventní čas – Projekt, který na škole děláme, vykvetl v barevnou sobotní akci. Ta v sobě sdružuje spousty zajímavých dílen a aktivit, jež jsou otevřeny žákům školy, jejich kamarádům i rodičům, ale také zájemcům o poznání ducha školy či bývalým žákům. Součástí projektu je i celoškolní vánoční zpívání, na kterém se podílejí všechny třídy a každoročně má neopakovatelnou atmosféru.
Podpora prevence kriminality – Projekt umožňuje rozšířit spolupráci s PPP Ústí nad Orlicí v tématech, které jsou rozvrženy do celého devítiletého studia.
Školní dvůr – Prostor školního dvora byl vybudován díky spolufinancování společnosti ČEZ. Školní dvůr je místem aktivního trávení velké přestávky. Obsahuje několikero laviček, stolů, velkých květináčů s bylinkovou zahradou a dva stoly na stolní tenis.
Podpora osobnostního rozvoje a individuální práce u žáků 1. stupně dlouhodobě selhávajících ve výuce – jde o projekt podporovaný v roce 2015 Pardubickým krajem. Cílem pravidelných setkávání specializovaného pracovníka s vytipovanými žáky 1. stupně je:
- aktivity cílené na rozvoj koncentrace a paměti
- odpora rozvoje řečových funkcí, logického myšlení a prostorového vnímání
- realizace aktivit a her na podporu SPUCH
- práce s jedincem zaměřená na korekci jeho individuálních vzdělávacích obtížích
- podpora osobnostního rozvoje a rozvoje tzv. měkkých dovedností
Hrazené z EU
Jazyková dílna a učebna přírodních věd
CZ.06.2.67/0.0/0.0/16_063/0004054
Cílem projektu je vytvoření odborných učeben na Základní škole Svitavy, T.G. Masaryka 27 zaměřených na rozvoj výuky přírodních věd a cizích jazyků za účelem zvýšení kvality vzdělávání ve vazbě na budoucí uplatnění na trhu práce v klíčových kompetencích přírodní vědy a komunikace v cizím jazyce. Součástí projektu je i vybudování školního pracoviště, zajištění bezbariérovosti, zřízení konektivity a úpravy zeleně.
Výsledkem projektu budou nové odborné učebny pro výuku přírodovědných a jazykových předmětů, které nabídnou žákům kvalitní a moderní výuku přizpůsobenou potřebám 21. století. Díky realizaci projektu dojde ke zvýšení kompetencí žáků a zvýšení motivace učitelů, dále ke zvýšení kvality výuky přírodovědných a jazykových předmětů a zvýšení zájmu žáků o tyto obory. Realizací projektu se zkvalitní výuka Přírodovědy, Chemie, Fyziky a jazykových předmětů, kde dochází k půlení hodin (práce pouze s polovinou žáků). Škola bude uzpůsobená pro hendikepované žáky, bude vytvořeno pracoviště pro školního psychologa/speciální pedagoga a zajistí se konektivita školy.
Projekt „Jazyková dílna a učebna přírodních věd“ je navázán na Specifický cíl 2.4 IROP Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení. Cílem SC 2.4 je prostřednictvím kvalitní a dostupné infrastruktury zajistit rovný přístup ke vzdělávání a k získávání klíčových schopností definovaných v Doporučení Evropského parlamentu a Rady ze dne 18. prosince 2006 o klíčových schopnostech pro celoživotní učení (2006/962/ES) a tím zajistit reálnou uplatnitelnost na trhu práce.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií – Evropským fondem pro regionální rozvoj z Integrovaného regionálního operačního programu.
termín dokončení realizace projektu: 31. 8. 2021
Evropské peníze do škol (EUPŠ)
V letech 2010 – 2013 plní naše škola projekt z výzvy Evropské peníze do škol, v rámci kterého vybavila budovu technikou (interaktivní tabule) a umožnila učitelům vytváření elektronických materiálů hodné 21. století. Celková výše finanční podpory byla 1 369 000 Kč.
Naše škola zpracovala v rámci šablony III/2 digitální učební materiály pro následující ročníky, předměty a tematické okruhy – viz databáze jednotlivých předmětů.
Soubor |
---|
Anglický jazyk |
Český jazyk |
Dějepis |
Fyzika |
Hudební výchova |
Chemie |
Matematika |
Prvouka |
Přírodopis |
Přírodověda |
Vlastivěda |
Výchova k občanství |
Výchova ke zdraví |
Výtvarná výchova |
Zeměpis |
V případě zájmu o konkrétní DUM se můžete obrátit na jeho autora přes kontaktní e-mail skola(zavináč)zstgm.svitavy.cz
Inspirace a podpora
registrační číslo projektu: CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_080/0021039
Od 1. 7. 2021 naše škola čerpá finanční prostředky z Evropských strukturálních fondů v rámci OP VVV prostřednictvím výzvy 02_20_080 Šablony III. Cílem projektu je zlepšení a zvýšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích.
Z finančních prostředků v celkové výši 676.481,- Kč hradíme tyto aktivity:
- Školní asistent personální podpora ZŠ
- Klub pro žáky ZŠ
- Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
- Projektový den ve výuce
- Zahraniční stáže pedagogických pracovníků ZŠ
Polytechnické dílny – Laboratoř kreativity
Název projektu:
Polytechnické dílny – Laboratoř kreativity
Reg. číslo projektu:
CZ.06.05.01/00/22_048/0004170
Hlavním cílem projektu je zkvalitnění infrastruktury pro polytechnické vzdělávání. Cílem tohoto projektu bude dosaženo rekonstrukcí odborných učeben, konkrétně se jedná o učebny odborných dílen, cvičné kuchyně a učebny na výtvarnou výchovu. Součástí projektu je i vybavení nábytkem a odbornými pomůckami těchto učeben.
Výsledkem projektu budou moderní odborné učebny, které nabídnou žákům kvalitní a moderní výuku přizpůsobenou potřebám 21. století, spojenou s množstvím praktických ukázek, které přidá polytechnickému vzdělávání na atraktivitě.
Projekt je finančně podpořen z EU – Integrovaného regionálního operačního programu.
Vzájemným učením – cool pedagog 21. století
Ve spolupráci s Univerzitou Hradec Králové se podařilo získat podporu ve výši 427 589 Kč v projektu „Vzájemným učením – cool pedagog 21. století.“
Finance budou využity na školení zaměstnanců v informačních technologiích s důrazem na nová média a na vznik notebookové učebny. Projekt realizován od října 2014 do září 2015.
Název projektu: Vzájemným učením – cool pedagog 21. století
Zkrácený název: Cool pedagog
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.3.00/51.0007
Název příjemce: Univerzita Hradec Králové
Stáže ve firmách – vzdělávání praxí 2
Nečerpáme pouze projekty, které nutné pro nás, ale podporujeme i celou společnost účastí na projektech podporující reedukaci a získání praxe. Jako jediná škola v ČR jsme úspěšně realizovali tento projekt, díky kterému dojde k dalšímu materiálnímu zlepšování podmínek ve školní družině.
OP VK – Výzva č. 56
Tento grant pomohl získat peníze na následující podporovaná témata.
- Čtenářské dílny jako prostředek ke zkvalitnění čtenářství a čtenářské gramotnosti.
- Zahraniční jazykový kurz pro učitele
- Stínování (shadowing) pro pedagogy cizích jazyků, matematiky, přírodovědných a technických předmětů v zahraničí.
- Zahraniční jazykově-vzdělávací pobyt pro žáky
Výše podpory pro Základní školu Svitavy, T. G. Masaryka 27 je 960 000 Kč. Délka trvání projektu červenec – prosinec 2015.
Název projektu: Šablony ZŠ Svitavy
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/56.1496
OP VK – Výzva č. 57
Jde o grant, který podporuje polytechnickou výchovu na naší škole. Finanční dotace ve výši 204 112 Kč je určena k vypracování studie potřeb v oblasti polytechnického vdělávání, k realizaci řemeslných dílen a k technickému doplnění vybavení místnosti, která slouží pro výuku předmětu Člověk a svět práce.
Délka trvání: září – prosinec 2015
Název projektu: Dílny ZŠ TGM Svitavy
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/57.1420
INKLUZIVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ V PARDUBICKÉM KRAJI
Cílem projektu je vytvoření a rozvoj podmínek pro inkluzivní přístup ke vzdělávání ve 12ti základních školách hlavního vzdělávácího proudu.
Díky tomuto projektu jsou financovány supervize, kroužky, doučování a hlavně vzdělávání. Díky ní proběhne školení Čtením a psaním ke krtitckému myšlení v rozsahu 64 hodin pro 15 pedagogických pracovníků.
Název projektu: Inkluzivní vzdělávání v Pardubickém kraji
Registrační číslo: CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000198
Výše podpory (pro CCV a parnerské školy): 30 722 717,18 Kč
Detail projektu zde.
Moderní formy výuky ZŠ, T. G. Masaryka 27 Svitavy
reg. číslo projektu je CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_022/0005074
Projekt je zaměřen na kombinaci následujících témat: osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání dětí a žáků, usnadnění přechodu dětí z mateřské školy do základní školy, podpora extrakurikulárních aktivit, spolupráce s rodiči dětí a žáků. Od 1. 7. 2017 naše škola čerpá finanční prostředky z Evropských strukturálních fondů v rámci OP VVV prostřednictvím výzvy 02_16_022 Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I.
Z finančních prostředků čerpáme na podporu školního psychologa, školního speciálního pedagoga a na sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv.
Co nebylo v učebnici – spolupráce knihoven a škol ve vzdělávání žáků 21. století.
reg. číslo projektu je CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_032/0008278
Projekt reaguje na aktuální potřebu participace formálních a neformálních vzdělávacích institucí v podpoře kompetenčního vzdělávání a celoživotního učení. Obsahovým rámcem projektu je rozvoj informační gramotnosti žáků ZŠ, středoškoláků a vzdělavatelů, neboť zvládat mnohostrannou interakci s informacemi je nezbytnou podmínkou života každého jedince ve znalostní společnosti. Institucemi participujícími na edukačních programech informačního vzdělávání jsou školy a veřejné knihovny.
Centrum kolegiální podpory
Projekt vzniklý ze spolupráce s Ligou lidských práv a zapsaným ústavem Charlie Karlín. Jeho cílem je rozvoj sociální gramotnosti formou feuersteinovy metody instrumentálního obohacování. Při škole funguje centrum kolegiální podpory, které pomáhá, vzdělává a inspiruje lektory metody FIE ve Svitavách a v okolí.
http://charliekarlin.cz/projekty/sofie
Podpora digitálních kompetencí
Reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012305
Projekt umožňuje rozvoj digitálních kompetencí pedagogů naší školy. Podpora se vztahuje jak na vzdělávání a e-learning, tak na podporu technického vybavení a zázemí naší školy.
Podpora společného vzdělávání ZŠ TGM Svitavy
registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/
Od 1. 7. 2019 naše škola čerpá finanční prostředky z Evropských strukturálních fondů v rámci OP VVV prostřednictvím výzvy 02_18_063 Šablony II. Cílem projektu je zlepšení a zvýšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích.
Z finančních prostředků v celkové výši 1.341.340,- Kč hradíme tyto aktivity:
– Využití ICT ve vzdělávání v ZŠ – 64 hodin/64 týdnů
– Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
– Projektový den ve škole (ZŠ)
– Školní speciální pedagog – personální podpora ZŠ
– Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv (ZŠ)
– Projektový den v ŠD
– Speciální pedagog – personální podpora ŠD
– Vzdělávání pedagogických pracovníků ŠD – DVPP v rozsahu 8 hodin – osobnostně sociální rozvoj
Profesní rozvoj
registrační číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/22_002/0005060
Od 1. 7. 2023 naše škola čerpá finanční prostředky z Evropských strukturálních fondů v rámci OP JAK prostřednictvím výzvy č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I. Cílem projektu je zvyšování kvality, inkluzivity a účinnosti systémů vzdělávání a zajišťování rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání.
Inspirace a podpora
registrační číslo projektu: CZ.02.3.X/0.0/0.0/Od 1. 7. 2021 naše škola čerpá finanční prostředky z Evropských strukturálních fondů v rámci OP VVV prostřednictvím výzvy 02_20_080 Šablony III. Cílem projektu je zlepšení a zvýšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích.
Z finančních prostředků v celkové výši 676.481,- Kč hradíme tyto aktivity:
– Školní asistent personální podpora ZŠ
– Klub pro žáky ZŠ
– Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
– Projektový den ve výuce
– Zahraniční stáže pedagogických pracovníků ZŠ
Národní plán obnovy
Projekt je určen na vybavení žáků digitálními technologiemi pro jejich rozvoj informatického myšlení a digitálních kompetencí a na rozvoj digitálních kompetencí učitelů prostřednictvím Národního plánu obnovy.
Vzniklé ze spolupráce institucí
Projekt ZŠ TGM a MŠ ČSA Svitavy
Cílem projektu je využít zdroje a vybavení, které obě školy mají a rozšířit možnosti vzdělávacího a výchovného působení na žáky. Žáci MŠ poznávají nové techniky (práce s interaktivní tabulí či výukovými počítačovými programy), využívají prostor (tělocvična, školní družina) a poznávají svět školy (návštěva v 1. třídě a v družině). Žáci ZŠ prezentují výsledky své práce (hudební vystoupení, společné finále recitační soutěže), aktivně podporují vzdělávání (Tvořivá dílna, výukové programy se čtvrťáky) anebo pomáhají (Mikuláš ve školce, Projekt 1 den pomoci).
Oboustranně jde o kroky kupředu, které umožňují Vašim dětem poznávat svět kolem sebe.
Volný čas
Projekt ZŠ TGM a SVČ Tramtáryje Svitavy
Záměrem tohoto projektu je zpřístupnění a využití prostor školy i po vyučování. Škola vytvoří optimální podmínky pro realizaci zájmových útvarů realizovaných SVČ Tramtáryje. SVČ zrealizuje vybrané a dětmi žádané kroužky a bude je po celý rok realizovat.
Žáci získají další možnosti trávení volného času v prostorách, které jsou jim známé a bezpečné. Kroužky budou otevřeny všem žákům svitavských škol.
V pilotním roce půjde o využití tělocvičny (capoeira, street dance, sebeobrana aj.), využití kuchyňky jako přívětivého prostoru pro výtvarné činnosti a využití gymnastického sálu (gymnastika, tanec, karate).
Součástí tohoto projektu je i spolupráce na konkrétních kurzech a výcvicích. Jde o Adaptační kurz pro 6. třídu, který obsahuje větší množství herních aktivit zaměřených na kooperaci a poznávání. dále půjde o Kurz Co dělat při nenadálých situacích určený pro 4. třídu.
Kurzy v jednotlivých ročnících
2. a 3. ročník – Plavecký kurz
4. ročník – Kurz krizové připravenosti
5. ročník – Exkurze Praha a historie
6. ročník – Adaptační kurz, Den pro zdraví
7. – 9. ročník – Divadelní abonentní cyklus
7. ročník – Lyžařský kurz
8. ročník – Exkurze Praha a kultura
9. ročník – Exkurze Osvětim a projekt po stopách holocaustu